Otázku přechodu přes železniční trať jsme se pokoušeli řešit hned několika způsoby včetně přemostění či lanové dráhy. Úrovňový přechod se však nakonec ukázal vskutku jako ta nejadekvátnější varianta. V návrhu je však oproti nynější situaci přesunut blíže k ohnisku celého parku, čímž umožňuje plynulý přechod do faunaparku. Prostor za železnicí pak formuje další sad a menší pavilon, který místo oživuje, usměrňuje a zároveň odděluje od trati samotné. Ten lze ovšem nahradit něčím více dočasným. Vidíme i možnost dalšího úrovňového přechodu, který by jižněji ještě lépe propojil sportoviště s halou Polárka.
V návaznosti na již zrevitalizovaný Zámecký park jsme ve svahu pod centrem Frýdku vytvořili méně hustou síť pěších cest, která reaguje na vrstevnice, pohodlně propojuje všechny zásadní body a umožňujě návštěvníkovi plynulý průchod z historického centra k řece, nákupnímu centru či vlakovému nádraží. Samotný svah by měl narozdíl od rovinaté plochy pod ním divočejší charakter.
Stávající vegetaci navrhujeme zachovat, pročistit však keřový podrost ve spodní části svahu a celý park doplnit o druhy potenciální přirozené vegetace, kterou je střemchová jasenina. Jasan ztepilý (Fraxinus excelsior) by byl vysazen ve stromořadí podél pěších cest kolem tratě, střemcha obecná (Prunus padus) by v místě pavilonu byla zapěstována ve vysokokmenu a případně ve více krajinářské části parku použita v keřovité formě. Sady jsou navrženy s větším sponem jednotlivých stromů, díky čemuž je mezi nimi dostatek světla. Nízký porost poté jako kombinaci květnatých luk a půdokryvných rostlin. U křížení cest a míst zastavení navrhujeme nízké keře meruzalky.
Jednotícím prvkem navrhovaných staveb (pavilon, věž, pergola) je modulární dřevěná konstrukce s vloženými ocelovými prvky. Cesty ve svahu materiálově navazují na již stávající stezku z kamenných šlapáků, ve spodní rovinaté části svahu je použit mlat.